פעילות גופנית נכונה

כל מה שרצית לדעת על פעילות גופנית

-       מהו שומן הגוף ?

זהו מאגר רזרבות המזון של הגוף \"לימים קשים\" שעם קצת מזל לא מגיעים אף פעם – לכן, מבלי לתת על כך את הדעת ברצינות, אנחנו כל הזמן צוברים \"רזרבות מזון\" ; כיצד נשתמש ברזרבות אלה ? על כך בהמשך...

-       מהי פעילות אירובית ?

הפירוש המילולי – פעילות הצורכת חמצן (אוויר) – פעילות כזו מעלה את קצב הלב (דופק), בונה שרירים ושורפת קלוריות בזמן ביצועה והן כמה שעות לאחריה.

 איזה פעילויות הן אירוביות ? – מניקוי הבית, דרך הליכה, ריצה, תרגילי כושר, שחייה, עליה במדרגות, סקס וכו\'...

פעילות לא אירובית (אנאירובית) היא כזו שלא שורפת חמצן, כגון פיתוח שרירים.

-       איך יורדים במשקל מפעילות אירובית ?

א.     אם מבצעים פעילות אירובית מבלי להגדיל את כמויות

המזון שאנו צורכים, את הקלוריות החסרות הגוף ייקח משרפת שומנים עצמית, שכזכור הם \"מחסן הרזרבות\" של הגוף – התוצאה – ירידה במשקל.

 ב.      פעילות גופנית נכונה ומתמשכת, בונה בגוף שרירים חדשים, שבזמן הפעלתם שורפים קלוריות – לכן, ע\"י הוספת שרירים חדשים אנחנו מגדילים את כמות הקלוריות הנשרפות, ושוב התוצאה – ירידה במשקל.

-       מה הקשר בין פעילות גופנית לתיאבון ?

בזמן פעילות גופנית מאומצת, מופרשים בגוף חומרים הקרויים אנדורפינים (דומים לאופיום...) הגורמים למצב רוח מרומם ומדכאים את התיאבון ; לכן, הפעילות הגופנית גורמת לכל היותר לצמא ולא לרעב – יוצאת מן הכלל היא רק השחייה, אחריה אנחנו מרגישים רעב,בגלל השהייה הממושכת בסביבה קרה.

-       איזו התעמלות בונה עצם ומונעת בריחת סידן ?

כל פעילות גופנית טובה למשק העצמות, היות והיא מפעילה על העצמות משקל וכוח ותורמת לבניית עצמות חזקות ודחוסות יותר ומונעת בריחת סידן – במיוחד מומלץ לצורך כך לעלות במדרגות כל יום 3 קומות.

-       באיזה התעמלות לבחור ?

כל אחד צריך להכיר במגבלותיו הגופניות  ובמגבלות הזמן וסדר היום, ולפי אלו להחליט על הפעילות הגופנית המתאימה לו ביותר.

 סוגי פעילות מומלצים – הליכה רגלית, חוגי התעמלות אירובית, התעמלות \"רגועה\" מסוג יוגה, פלדנקרייז או פילאטיס, שחייה, רכיבה על אופניים, עלייה במדרגות, ריצה וכו\'.

 -       איך להתחיל ?

 -       לבחור בסוג הפעילות הכי מתאימה

-       ללכת \"מן הקל אל הכבד\", לאט, לאט ובהדרגה

-       לא להפסיק פעילות גופנית באמצע, אלא מסיבות בריאותיות

-       לשלב את התחלת הפעילות הגופנית בתזונה נכונה – הן מבחינת הכמות והן מבחינת הרכב המזון.


עוצב ע"י כתום,  נבנה ע"י Netmission